SYSTEM ROZLICZENIA GODZINOWEGO
Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest od ilości czasu poświęconego na załatwienie danej sprawy. System ten jest stosowany głównie przy stałej obsłudze prawnej oraz w sytuacjach, gdy nie jest możliwe określenie z góry zakresu i pracochłonności wykonanych w sprawie czynności. Ustalana jest wówczas stawka wynagrodzenia za roboczogodzinę pracy adwokata.
PREMIA ZA SUKCES
W przypadku niektórych spraw majątkowych elementem dodatkowym wynagrodzenia może być premia za pozytywne rozstrzygnięcie sprawy. Jest to określona kwota (może być określona procentowo), jaką otrzymuje Kancelaria w przypadku pomyślnego dla klienta zakończenia sprawy.
SYSTEM WYNAGRODZENIA RYCZAŁTOWEGO
Wynagrodzenie ustalane jest miesięcznie, w oparciu o zakres potrzeb deklarowanych przez klienta z uwzględnieniem szacunkowego czasowego zaangażowania Kancelarii. Klient określa liczbę godzin, w której ma zapewniony stały dostęp do konsultacji prawnych oraz możliwość natychmiastowej pomocy prawnej w nagłych sytuacjach, w tym udział adwokata w ważnych spotkaniach, negocjacjach czy mediacjach. Przyjmując ryczałt klient zawsze ma zapewnioną niższą stawkę niż stawka godzinowa. System stosowany jest w przypadku obsługi firm. Ilość godzin przeznaczonych dla Klienta oraz wynagrodzenie jest ustalane indywidualnie z każdym klientem.
SYSTEM WYNAGRODZENIA KWOTOWEGO
Wynagrodzeniem jest ustalona indywidualnie z klientem z góry za realizację konkretnego zlecenia. System ten jest stosowany w sprawach, w których można określić zakres prac i ich wymiar czasowy, głównie w przypadku zleceń prowadzenia konkretnego postępowania sądowego. Podstawą do ustalenia wynagrodzenia jest Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 28.09.2002 roku w sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez radcę prawnego ustanowionego z urzędu (Dz. U. 2002 Nr 163, poz.1349).